Handelsbetingelser

De følgende betingelser for handel hos mostersigne.dk tilbydes til levering af varer i Danmark – dog ikke inkluderet Grønland og Færøerne uden særlig aftale. Handelsbetingelserne følger de gældende regler i loven for E-handel.

 

Køb

Når du har valgt de varer du ønsker at handle, og klikker videre til betaling, er din vare reserveret, og du vil modtage din ordrebekræftelse. Det betyder at hvis der er problemer med din betaling, vil varen stadig blive gemt til dig, og vi er opmærksomme på at du har ønsket denne vare. Så snart betalingen er gået igennem, vil ordren blive videregivet til lagerafdelingen, som sender pakken afsted, og du vil modtage varen mellem 1-4 hverdage.

 

Fragt

Vi tilbyder gratis levering til en valgfri pakkeboks alle Post Danmark afhentningssted ved køb over 500,-. Overstiges dette beløb ikke, tilføjes en fragtpris på kr. 29,- ved levering til pakkeboks eller Post Danmark afhentningssted eller kr. 49,-  ved levering til adresse - uanset varens størrelse og vægt. Alle pakker vil blive sendt med Post Danmark pakkepost, og kunden vil modtage tracking-beskeder om en pakke fra Moster Signe.
Hvis kunden ikke er hjemme på leveringstidspunktet med levering til adresse vil pakken blive omdirigeret til posthus eller døgnpost. Har kunden ModtagerFlex vil Post Danmark sætte pakken et aftalt sted på ejendommen, og ved sådanne aftaler er Moster Signe ikke ansvarlig for bortgåede pakker.

 

Ombytning

I din modtagne pakke vil ligge en retur-/ombytningsseddel. Med denne vil du nemt kunne returnere varen hvis du har fortrudt, eller bytte den til noget andet.

Ønsker du at bytte din vare til en anden størrelse eller model, bedes du kontakte os så vi kan se om vi har den ønskede størrelse/vare på lager eller vi evt. kan bestille den hjem. Kunden hæfter selv for evt. fragtomkostninger til returnering og Moster Signe yder derefter gratis fragt ved forsendelse af den ombyttede vare.

Ved fremsendelse af en vare som skal byttes er det køber der har ansvaret for at pakken kommer frem til os. Vi anbefaler derfor at i gemmer kvitteringen for forsendelsen og holder øje med jeres pakke på track and trace.

 

Retur

Når du handler hos Moster Signe har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til den gældende lov om e-handel. Du skal derfor inden 14 dage fra du modtager varen, meddele os at du ønsker at returnere. Varen skal herefter sendes retur indenfor 14 dage fra den dato du har meddelt Moster Signe at du har benyttet din fortrydelsesret. Ved fremsendelse af en vare som skal byttes er det køber der har ansvaret for at pakken kommer frem til os. Vi anbefaler derfor at i gemmer kvitteringen for forsendelsen og holder øje med jeres pakke på track and trace. Køber hæfter for fragtomkostninger ved returneringen. Har du betalt fragtomkostning ved køb af din ordre, returneres det fulde beløb uden fragtbeløbet. Beløbet returneres gennem betalingskortet som er anvendt til køb inden 14 dage. Når Moster Signe har forestået processen gælder de generelle leveringstider for overførsel via Nets/Teller (Visa/Dankort op til 8 dage, Mastercard, AE mfl. op til 30 dage.). Ønskes beløbet overført til anden konto ved bankoverførsel, kan i meddele dette med konto og reg. nr. til Moster Signe på info@mostersigne.dk.

 

Reklamation

Når du handler hos os er dit køb omfattet af købeloven. Denne går ud på at du, med dine 24-mdr’s reklamationsret, kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet eller få pengene tilbage såfremt grossisten eller producenten godtager reklamationen. Dette betyder at reklamationen skal være berettiget og ikke er grundet fejlagtig brug af varen.

Når du reklamerer er det vigtigt for din sag, at du reklamerer inden for ”rimelig” tid efter du har opdaget en mulig fejl/defekt, og at den vare du fremsender er i pæn stand (rengjort). Reklamationer meddeles til info@mostersigne.dk før fremsendelse. Hvis kunde og vi hos Moster Signe er enige om at sende reklamationen videre i systemet, sendes reklamationen til: "Moster Signe, Nytorv 6, 4200 Slagelse, Danmark" Mærket ”Reklamation”

OBS! Indeni pakken skrives kundes kontaktoplysninger, vedhæftet ordrebekræftelsen/fakturaen for dato’en for købet. Det er individuelt fra sag til sag hvor længe en reklamation vil blive behandlet. Hvis reklamationen bliver godtaget, refunderer vi hos Moster Signe fragtomkostningerne i må have haft omkring reklamationen. Omvendt refunderer vi ikke fragtomkostninger hvis ikke reklamationen godkendes som berettiget. Ved fremsendelse af reklamation er det køber der har ansvaret for at pakken kommer frem til os. Vi anbefaler derfor at i gemmer kvitteringen for forsendelsen og holder øje med jeres pakke på track and trace.

Er kunde efter kontakt med Moster Signe enten på tlf. 31 41 71 28, eller pr. mail info@mostersigne.dk ikke er enige i reklamationshåndtering og ønsker i at klage, gøres dette ifølge forbrugerklageloven via. ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.